Hello Peeps!

Untuk sebarang order / pertanyaan mengenai Shaklee boleh

✉ email di : feliana.adnand@gmail.com
✉ PM di : https://www.facebook.com/farah.eliana
✉ Whatsapp : +60179076206


Terima Kasih :)

Thursday, September 3, 2015

Kerana anak.. Saya Memilih SHAKLEE (Part 2)

Dengan Nama Allah Yang Maha Penyayang

Salam Alaik

Lama nau tergantung cerita pasal kenapa saya memilih Shaklee ni kan. Haha.

Okay meh kita sambung. Cerita keduanya.. ialah faktor KESIHATAN.

Lepas abeh pantang. saya masih tinggal dengan parents di Jertih, Trg. Bila Naufal Aqil berusia tiga bulan baru balik ke pangkuan suami di Sandakan. Dan masa balik ke Sandakan tu adik bongsu saya ada bersama. Kebetulan adik sedang menunggu result SPM. Maka jadi laa babysitter Naufal. kikiki



 Mommy dan Naufal Aqil

 Budak yang sangat behave dalam flight.hihi
Wif little sister a.k.a babysitter Naufal ;P

Seminggu di rumah kami bz mengemas. Dan pada satu malam tu, kami makan di luar. Saya dan adik order nasi goreng kampung, enchek suami order nasi putih dan tomyam.Saya sempat merasa dua tiga suap tomyam tu.

Balik rumah, malam, semua okay lagi. tetiba dalam pukul 2.30pagi camtu, perut memulas-mulas. Saya cirit birit sampai lembik dan hampir pengsan. Naufal Aqil plak menyusu badan. Bila tido malam memang tabiat dia 'mencari' saya. Asal mommy ada sebelah je. Malam tu tetiba dia pon meragam. Nak ngempeng dan menangis lapar. Allahuu. Saya dah lembik sangat dah masa tu. Nak tepuk tepuk ulit Naufal pon tak mampu. Nasib baik adik ada tolong handle naufal masa saya ke toilet. Tapi bila kenangkan anak nak susu, usaha dan kuatkan badan jugak.


Cik abe plak paksa ke hospital. Aduuhhh. kalau ke hospital.. kompem kena masuk wad. Naufal macamna kan? dengan menyusu badan lagi... takkan nak pegi beli susu formula? Ouh NOOOO. Saya tak izinkan! Saya sanggup bertahan dan berkeras taknak ke hospital. Kena marah pon buat pekak je. Takpe lah saya lembik macamana pon. Asalkan anak dapat susu. Naib baik susu xdrop. Alhamdulillah.


Lepas minum air garam, 100plus, dan muntah, perut okay sikit. Tetiba pagi tu suami plak yang terkena. Teruk sangat sampai terpaksa mintak kawan datang amik bawa ke hospital. Tak pasal pasal kena tahan wad. huhu. Seee. kan da cakap. kalau saya pegi hospital malam tu, memang tido kat wad laa kami. Dengan anak kecil berusia 3 bulan lagi? huhhh. 


Lalu daripada situ saya belajar.. MAHALNYA SIHAT. Bila demam, selsema badan lemah,.. Siapa nak uruskan rumah tangga dan anak? Saya WAJIB SIHAT demi ANAK!


Lelaki tak pe laa. Kalau penat tak sehat pon.. boleh skip layan anak.. Kita mak mak ni? Mana ada peluang.. T.T


Alahmdulillah Allah temukan saya dengan Shaklee. Alhamdulillah, lepas amalkan pelbagai vitamin.. badan saya segar, kurang letih dan antibodi kuat! Naufal Aqil pon memang jarangggg sangat demam. kena cucuk pon xpernah demam. Alhamdulillah :D


kerana anak lah.. mengubah hidup saya untuk memilih hidup yang lebih sihat. 

CEGAH SEBELUM TERLAMBAT!





Till then peeps,
Salam sayang daripada Mommy Naufal Aqil

No comments: